Спінений філамент PLA-LW
PLA LW — матеріал, що спінюється, на основі полілактиду, що забезпечує меншу питому масу коштом низької щільності готових виробів. Це варіація PLA, виготовлена з використанням спеціальних технологій, які зменшують його вагу при збереженні міцності. За допомогою цих технологій PLA LW стає легшим на 30%, ніж звичайний PLA, зберігаючи при цьому його міцність та стійкість. При температурі близько 230ºC матеріал починає спінюватись, збільшуючись в об'ємі майже втричі. Готові вироби мають шорстку та матову поверхню.
Для повного спінювання потрібен певний час, тому щільність виробів можна регулювати температурою хотенду та швидкістю подачі пластику – чим довше матеріал знаходиться в хотенді, тим більше часу потрібно на роботу спінювача. Іншими словами, чим повільніше друк, тим нижче щільність матеріалу на виході із сопла, до певної межі.
Розробники пропонують експериментувати з цим матеріалом, спочатку друкуючи тестові моделі за різних температур, а потім підбираючи оптимальну швидкість друку.
Як вже зазначалося, PLA LW має меншу вагу, ніж стандартний PLA. Це робить його ідеальним вибором для друку виробів, які потребують легкості, наприклад для моделей літаків, дронів, костюмів для косплею тощо.
Характеристика PLA-LW
Коефіцієнт спінювання становить 220%, і при друці моделі того ж об'єму одну котушку PLA-LW можна використовувати як 2,2 котушки звичайного PLA. Спінювання робить шаруватий рисунок практично невидимим. При температурі від 210°C до 270°C цей матеріал починає спінюватися, збільшуючи свій об'єм майже в 1,2 раза, а швидкість екструзії при друці може бути знижена до 45% для друку легших деталей.
Як правило, матеріалами, що спінюються, друкують при вищій температурі, ніж звичайним PLA. Інакше компонент, що спінюється, не досягне енергетичного бар'єра, необхідного для реакції й, таким чином, утворяться мікропухирці, що нададуть матовість і пористість, а також меншу щільність. Тому, якщо хотенд принтера не досягає температури близько 200 ºC, ви не зможете насолодитися перевагами такого матеріалу.
Надруковані філаментом PLA-LW деталі мають практично невидимі шари та володіють чудовим матовим ефектом. Цей пластик легко фарбується, а поверхневий пігмент має міцну адгезію. Цей матеріал біорозкладний, то ж це робить його більш екологічним в порівнянні з більшістю інших матеріалів для 3D-друку. Також цей пластик має достатню міцність для багатьох застосувань, що забезпечує стійкість надрукованих виробів до навантажень та зносу.
Використання в авто- та морській промисловості
З професійної точки зору, матеріали, що спінюються, мають величезний потенціал. Спінені конструкції в цілому відрізняються меншою усадкою та кращою стабільністю розмірів завдяки меншій витраті матеріалу. Вони також мають значні тепло- і звукоізоляційні властивості.
Не дивно, що такі компанії, як Boeing, Airbus та багато інших, що працюють в автомобільній та морській промисловості, мають спеціальні науково-дослідні групи, зайняті розробкою міцних та легких матеріалів. Дослідження в галузі адитивного виробництва пінопласту обіцяють прискорити виробництво великогабаритних виробів, таких як форми для корпусів човнів, які раніше виготовлялися за допомогою лиття під тиском пінопласту, що вимагає дорогого оснащення.